آنچه در این مقاله میخوانید

    کابینت آشپزخانه کوچک؛ برای خرید چقدر بودجه کنار بگذاریم؟

    کابینت آشپزخانه کوچک؛ برای خرید چقدر بودجه کنار بگذاریم؟

    احتمالاً شما کاربر گرامی که هم‌اکنون در حال مطالعه این مقاله هستید با مشکل کمبود فضای کافی در خانه مواجه شده‌اید و برای چاره‌اندیشی و استفاده بهینه از فضا در پی راهکار مناسب هستید. قطعاً هرگاه فضای خانه کوچک باشد سایر مکان‌ها نظیر اتاق‌خواب، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام نیز به طبع آن از متراژ کمتری برخوردار هستند.
      آشپزخانه از مهم‌ترین بخش‌های یک ساختمان محسوب می‌شود و انتخاب تجهیزات و کابینت مناسب برای آن از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود، بخصوص اگر شما قصد خرید کابینت آشپزخانه کوچک داشته باشید و هزینه آن نیز برایتان مهم باشد.
     قبل از هر اقدامی شما باید بدانید که برای خرید کابینت برای آشپزخانه کوچکتان حداقل 6 میلیون تومان باید هزینه کنید، که به‌تناسب طرح و جنس، این مبلغ متغیر خواهد بود.

     

    متریال مناسب برای کابینت آشپزخانه کوچک

    خرید کابینت برای آشپزخانه کوچک

    بهترین طرح کابینت آشپزخانه برای خانه‌های کوچک، طرح مدرن یا نئوکلاسیک است که سادگی آن باعث شود فضا بزرگ‌تر به نظر برسد. امروزه برای طراحی و ساخت کابینت‌های مدرن بیشتر از متریال MDF و یا هایگلاس استفاده می‌شود.
     کابینت‌های نئوکلاسیک نیز از جنس ام‌دی‌اف خام ساخته می‌شوند که با پلی اورتان، پولیش یا ممبران پوشش داده شده‌اند. بااین‌حال هر کس باتوجه‌به سلیقه خود می‌تواند متریال خاصی انتخاب کند و به کمک آن دکوراسیون خود را تکمیل نماید.

     

    پیشنها ما به شما: مطالعه مطلب"مزایا و معایب خرید کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک که به شما نمی گویند" است.

     


    عوامل مؤثر در انتخاب کابینت برای آشپزخانه کوچک 

    برخلاف آشپزخانه‌های بزرگ که طراحی کابینت آن دست را برای طراح از هر نظرباز گذاشته است، آشپزخانه‌های کوچک با وجود فضای کم از حساسیت بالایی برخوردار بوده و طراحی کابینت آن‌ها باید توسط افراد خبره و باتجربه انجام شود تا بهترین طرح را پیاده کنند و یک متریال مناسب را برای آن در نظر بگیرند که بهینه‌سازی فضا به‌صورت حرفه‌ای انجام شود.
     در مکان‌هایی با ابعاد کمتر، با اینکه کار طراحی دشوار می‌شود، اما با توجه‌کردن به ظرافت‌ها می‌توان کارهای خاصی انجام داد. در ادامه به تعدادی از عوامل مهم در خرید کابینت آشپزخانه کوچک اشاره می‌کنیم تا یک انتخاب ویژه و ایده‌آل داشته باشید.


    1- رنگ کابینت 

    یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب کابینت آشپزخانه برای فضای کوچک، رنگ آن است.  برای انتخاب رنگ توصیه می‌کنیم عجله نکنید تا به کمک شرکت‌های معتبری که دائم محصولات خود را به‌روز می‌کنند، رنگ روز را انتخاب نمایید. این روزها در این صنعت دائماً تحولات عظیمی را شاهد هستیم.

     

    استفاده از رنگ‌های روشن در آشپزخانه‌هایی با متراژ پایین بهترین گزینه خواهد بود؛ چرا که این رنگ‌ها باعث می‌شوند آشپزخانه دلباز و بزرگ‌تر جلوه‌نمایی کند.
     


    2- جنس کابینت آشپزخانه

    در آشپزخانه‌های کوچک به‌کاربردن متریال‌های گلاس یک انتخاب عالی به شمار می‌آید؛ به این دلیل که این نوع کابینت نور را منعکس کرده و محیط را روشن‌تر می‌کند. در انتخاب طرح کابینت مناسب برای آشپزخانه کوچک باید به این نکته توجه کنید که طرح‌های ساده بهترین نمونه است؛ چون زیبایی بصری آن نسبت به طرح‌های پیچیده و شلوغ بیشتر خواهد بود.


    3- نوع چیدمان

     یکی دیگر از عوامل مؤثر برای انتخاب و خرید کابینت آشپزخانه کوچک نوع چیدمان این تجهیزات است که باید دقت کنید در این فضای محدود نباید اطراف آشپزخانه را خیلی شلوغ کرد و بهترین طرح و چیدمان پیشنهادی برای آن، قرارگرفتن گاز، آبچکان و یخچال در کنار یا روبه‌روی هم است. ما در ادامه نوع چیدمان و طراحی برای دو آشپزخانه باریک و مربع را ذکر کرده‌ایم که مطالعه آن خالی‌ازلطف نیست.

     

    •  طراحی کابینت برای آشپزخانه مربع کوچک

    طراحی کابینت این آشپزخانه‌ها بسیار جذاب و منحصربه‌فرد بوده و به‌قول‌معروف جمع‌وجور است. کابینت این آشپزخانه‌ها مخصوص آپارتمان‌ها و سوئیت‌های کوچک طراحی شده و معمولاً از کابینت‌های حجمی برای این فضا استفاده می‌شود.
     آشپزخانه‌های کوچک مربع، طراحی مدرن را بیشتر می‌طلبند و چیدمان شیک و زیبایی را به معرض نمایش می‌گذارند؛ لذا استفاده از این سبک، ضمن جلوه بخشیدن به فضای آشپزخانه، یک دکوراسیون به‌روز و مورد تأیید اکثر افراد را ارائه می‌دهد.

     

    •  طراحی کابینت برای آشپزخانه باریک

    ساخت و طراحی کابینت این آشپزخانه‌ها باید به صورتی باشد که فضای زیادی را اشغال نکند ضمن اینکه برای قرار دادن وسایل در آشپزخانه جای کافی وجود داشته باشد، لذا در این طرح‌ها معمولاً از کابینت‌های بلند از زمین تا زیر سقف مناسب بوده و اکثر اوقات در دو طرف دیوار قرار دارند.
     این مکان اگر از پنجره برخوردار نباشد نوردهی ضعیف داشته و حالت دلگیر و کسل‌کننده به آشپزخانه می‌دهد. پس یک طراح مجری در انتخاب رنگ و جنس کابینت در آشپزخانه‌های باریک باید حساسیت لازم را به خرج دهد.
     شما در این آشپزخانه‌ها نمی‌توانید از کابینت‌های پهن و عریض استفاده کنید پس در طراحی آن‌ها باید دقت لازم را داشته و حتی‌الامکان سعی کنید قبل از اقدامی محل قرارگیری وسایل را در کابینت‌ها مشخص کنید تا طبق این چیدمان بهترین طرح اجرا و پیاده شود.

     

    پیشنهاد ما به شما: خواندن مقاله" خرید کابینت آشپزخانه؛ 10 نکته طلایی به زبان ساده " است. 


    عکس کابینت برای آشپزخانه کوچک  

    عکس کابینت آشپزخانه کوچک

    این روزها اکثر خانه‌ها با متراژ پایین ساخته شده و در طراحی داخلی آن‌ها تمام قسمت‌ها و بخش‌های مختلف به‌صورت کوچک‍تر طراحی می‌شوند تا از کمترین فضا بهترین استفاده را کنند. همین موضوع باعث شده است تا آشپزخانه‌ها دیگر در ابعاد بزرگ ساخته نشوند و دکوراسیون و کابینت‌بندی آن‌ها نیز متناسب با این فضای محدود انجام شود.
      اگر شما آشپزخانه منزلتان از متراژ پایین برخوردار است و دغدغه انتخاب یک طرح ایده‌آل برای کابینت کردن آن را دارید بهترین راه مراجعه به سایت‌هایی فعال در این صنعت هستند که نمونه‌کارهای خود را با تمام جزئیات به نمایش گذاشته و به مشتری فرصت انتخاب بهترین طرح و جنس کابینت را داده‌اند.
     شما در اینترنت می‌توانید عکس‌های متنوعی را از کابینت جادار برای آشپزخانه کوچک مشاهده کنید و طبق سلیقه خود یک نمونه منحصربه‌فرد را برای ساخت و نصب پیشنهاد دهید. خرید کابینت آشپزخانه کوچک را سعی کنید از یک مجموعه معتبر و صاحب‌نام انجام دهید.


    طرح کابینت ممبران برای آشپزخانه کوچک


      اجرای کابینت در آشپزخانه‌های کوچک برای کسانی که با این حرفه آشنایی کامل ندارند کمی سخت به نظر می‌آید؛ ولی باید بگوییم که با یک طراحی منحصربه‌فرد و خلاقانه می‌توان طرح‌های شیک و کلاسیک را نیز با استفاده از کابینت ممبران اجرا کرد.
     اگر از طراحی اصولی با رعایت ظرافت ویژه استفاده شود، از تمام قسمت‌های یک فضای کوچک می‌توان بهترین بهره را برد و کابینت ممبران را اجرا کرد. در این طراحی حساب شده باید کابینت‌ها فضای کاربردی را اشغال نکرده تا بتوانید بیشترین استفاده را از آن‌ها کنید.
      همچنین طراحی کابینت ممبران به‌صورت قرینه نیز یکی از خارق‌العاده‌ترین چیدمان برای یک آشپزخانه کوچک محسوب می‌شود و زیبایی چشمگیری را به این فضا خواهد داد.

     

    برای خرید کابینت آشپزخانه کوچک با متریال ممبران بهتر است از طرح‌های هلالی انتخاب کنید تا گوشه‌های آشپزخانه که بیشترین پرتی را دارند نیز پوشش داده شوند.

     

     طرح‌های متنوعی از کابینت ممبران وجود دارد که شما می‌توانید باتوجه‌به سلیقه خود و میزان فضای آشپزخانه مناسب‌ترین طرح را انتخاب و سفارش دهید. برای مشاهده و انتخاب این طرح‌ها به سایت ستیا چوب مراجعه کرده و از مشاوره رایگان مسئولین این مجموعه بهره‌مند شوید.


    قیمت کابینت برای آشپزخانه کوچک 

    قیمت کابینت برای آشپزخانه کم جا

    برای خرید کابینت آشپزخانه کوچک، آگاهی از قیمت آن نقش مهمی در انتخاب طرح و جنس کابینت دارد. برای تعیین قیمت انواع کابینت مقدار مشخصی اعلام نمی‌شود چرا که طرح و مدل‌های متنوع این تجهیزات باعث شده رنج قیمتی متفاوتی برای آن‌ها در نظر گرفته شود. از عوامل مؤثر بر این هزینه می‌توان به مواردی که در ادامه ذکر شده اشاره کرد.

    1.  جنس کابینت با درنظرگرفتن جنس بدنه و درب‌های آن
    2.  ایرانی و خارجی بودن متریال به‌کاررفته در ساخت کابینت
    3. کیفیت و جنس تزئینات و یراق‌آلات
    4. هزینه طراحی
    5.  هزینه ساخت و نصب
    6. زمان موردنیاز برای اجرای طرح و میزان کار انجام شده
    7. متراژ کابینت به‌کاررفته


    تمام این موارد به همراه موقعیت جغرافیایی و شهر محل سکونت شما نیز در برآورد هزینه‌ها و قیمت خرید کابینت آشپزخانه  نقش اساسی دارند. بهترین اقدام برای دریافت قیمت کابینت مراجعه به سایت‌ها معتبر و مشاوره گرفتن از کسانی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند. شما نیز می‌توانید با مراجعه به سایت ستیا چوب و برخوردار شدن از مشاوره رایگان مشاورین این شرکت از قیمت انواع مختلف طرح با جنس‌های متفاوت مطلع شوید.

     

    پیشنهاد ما به شما: مقایسه و مشاهده تمامی مدل های بروز خرید کابینت آشپزخانه است. 


    طراحی کابینت برای آشپزخانه کوچک چگونه است؟

    طراحی کابینت برای آشپزخانه باریک

    در آشپزخانه‌های کوچک طراحی کابینت کار زمان‌بر و پیچیده‌ای بوده و نسبت به یک فضای بزرگ حساسیت بیشتری دارد؛ چرا که در طراحی کابینت آشپزخانه کم جا باید علاوه بر محدودیت فضا، عوامل مختلفی را مدنظر قرار دهید.
     با این کار فضای آشپزخانه ضمن اینکه دلگیر و خسته‌کننده نمی‌شود، از دلبازی و روشنی بالا برخوردار بوده و زیبایی بصری نیز خواهد داشت؛ لذا توجه به این موارد یک امر ضروری برای طراحان کابینت آشپزخانه کوچک به شمار می‌آید. در طراحی این تجهیزات باید اصولی را رعایت کرد که در ادامه چند مورد از آنها را اشاره خواهیم کرد.

     

    • جادار بودن کابینت 

    در طراحی کابینت برای آشپزخانه‌های کوچک بهتر است که کابینت‌هایی که کمدی هستند را با نمونه‌های کشویی جایگزین کنیم. چیدمان کابینت‌ها یک مسئله مهم در طراحی این کمدهای ظروف به شمار می‌آید و باید تعداد کشوها را برای قراردادن ظروف و وسایل بیشتری در آن‌ها افزایش داد. کشو به دلیل کارایی بهتر و دسترسی آسان به تمام قسمت و فضای آن بهترین ایده برای جایگزین‌شدن با کابینت‌های کمدی هستند.

     

    • رنگ‌بندی کابینت 

     معمولاً برای خرید کابینت آشپزخانه کوچک توجه به رنگ آن از مهمات امر بوده و یک طراح حرفه‌ای از این ویژگی برای بزرگ جلوه‌دادن آشپزخانه کمک می‌گیرد. رنگ‌های روشن بهترین انتخاب برای این طراحی محسوب می‌شوند؛ چرا که آشپزخانه را روشن نشان داده و فضای بزرگ‌ترین را به نمایش می‌گذارد.
     بااین‌وجود برخی از افراد زیاد با رنگ روشن موافق نیستند به همین خاطر در اصول طراحی معماری کابینت آشپزخانه این افراد بهتر است از متریال فایبرگلاس براق استفاده شود تا ضمن زیبا و شکیل شدن آشپزخانه، با انعکاس نور محیط را روشن و یک نورپردازی ایده‌آل را به نمایش بگذارد.

    • یراق‌آلات 

     همه چیز در طراحی کابینت برای آشپزخانه کوچک باید به سمتی پیش برود که این محیط را بزرگ‌تر و زیبا نشان داده و یک فضای مناسب را برای کار ایجاد کند.
     یراق‌آلات نقش مهمی در این زیبایی داشته و استفاده از رنگ‌های براق و شیک نورپردازی و جلوه‌نمایی بیشتری را به این محیط خواهد بخشید. ایجاد فضای بیشتر: معمولاً در طراحی کابینت برای آشپزخانه کوچک از دو ردیف کابینت دیواری و زمینی استفاده می‌شود دقیقاً مشابه آشپزخانه بزرگ، ولی تنها تفاوت این کابینت‌ها این است که تا سقف کشیده می‌شوند و فضای بیشتری را برای قراردادن لوازم ایجاد می‌کنند.
      این موارد به همراه نکات بی‌شمار دیگر در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک نقش داشته و یک طراح حرفه‌ای با تسلط کامل بر این اصول کارهای خود را ارائه می‌دهد.


    نتیجه‌گیری

    با درنظرگرفتن مطالب ذکر شده در این مقاله قطعاً همه شما قانع شده‌اید که از یک آشپزخانه کوچک و نقلی نیز می‌توان یک فضای جادار و مناسب برای قراردادن تمام ظروف و وسایل برقی و گازی را طراحی و ایجاد کرد.
     شاید زیبایی این آشپزخانه از نمونه‌های بزرگ و جادار بیشتر بوده و درخشش و جلوه‌نمایی آن در منزل بیشتر به چشم بیاید. ما در این مطلب سعی کردیم نکات طراحی و خرید کابینت آشپزخانه کوچک را با شما مرور کنیم.
      اگر شما یک آشپزخانه کوچک و کم جا دارید لازم نیست نگران چیزی باشید، با مراجعه به سایت ستیا چوب و دریافت مشاوره رایگان تلفنی برای انتخاب درست طراحی و خرید این محصولات می‌توانید بهترین و زیباترین فضا را به آشپزخانه خود هدیه دهید. شما می‌توانید حتی بدون خرید و سفارش از این سایت، از راهنمایی مشاوران مجرب مجموعه به‌صورت رایگان بهره‌مند شوید.


     


    20 مهر 1402
    مقالات مرتبط

    نظرات


    نام
    ایمیل
    نظر